Hoe kunnen we lagg verminderen?

Lagg wordt niet veroorzaakt door één persoon, het wordt veroorzaakt door ons allemaal.

Sommige veroorzaken meer lagg dan anderen, maar we kunnen er allemaal voor zorgen dat de lagg niet toeneemt.

Onthoud dat je niet iemand anders mag beschuldigen van lagg.

Als je denkt dat het aan iemand zijn bouwwerken ligt, vertel het dan aan een stafflid in privé.

Als je specifieke vragen hebt is staff er altijd om je te helpen. Vooral als je redstone creaties wilt maken is het handig om het eerst aan staff te vragen / goed te laten keuren.

[1] Mobs zijn de #1 oorzaak van lagg.

Ze kunnen ontzettend zwaar zijn voor de server en zijn ook de oorzaak van lagg waar iedereen aan bijdraagt.

Houd daarom niet meer mobs dan nodig, dus ook geen passive mobs zoals dieren.

• Het zou fijn zijn als je ongewenste mobs verwijderd zodat je het aantal mobs zo laag mogelijk houd.

• Bekijk welke villagers je gebruikt of niet, sommige kun je voor veel dingen gebruiken en anderen zijn juist onnodig. Je mag alleen ‘infinite’ villager breeders gebruiken indien je hun eten limiteert.

• Je hebt slechts twee schildpadden nodig om te breeden, als schildpadden eieren hebben gelegd kunnen ze daarna meteen weer nieuwe eieren leggen, houd daarom gelieve niet meer dan twee volwassen schildpadden in je farm.

• Onderhoudt niet meer dieren in je base dan dat je er nodig hebt. Hoe minder dieren in een farm hoe minder lagg op de server.

[2] Hoppers veroorzaken veel lagg omdat ze checken op items, ook als er geen items in de hoppers zit, dus gelieve het gebruik van hoppers te minimaliseren.

• Als je items via een verticale lijn aan hoppers verplaatst, probeer ze af te wisselen met enkele kisten. Het bespaard zowel iron als server lagg.

• Opslag systemen waar random items in worden gedropt die vervolgens naar de goede kist worden gebracht moeten worden vermeden omdat ze waarschijnlijk een situatie veroorzaken die bijzonder belastend is.

Meer specifiek: een hopper die items in een volle kist probeert te drukken die niet in de kist zitten OF een hopper die items uit een kist probeert te halen om te stacken, maar geen van de items in de kist komt overeen.

Mythe: Droppers/Furnaces boven op hoppers verminderen lagg. Droppers bovenop hoppers verminderd geen lagg en furnaces laggen van zichzelf al een beetje, dus gebruik ze niet onnodig.

• Gebruik water bij het verplaatsen van items over lange afstanden.

• Gebruik inplaats van hoppers, water voor het verzamelen van de gewassen.

[3] Redstone constructies zullen van nature wat lagg veroorzaken, maar er zijn dingen die je kan doen om dat te verminderen.

• Groter is niet altijd beter. Probeer farms van redelijke grootte te maken en niet groter. Bedenk hoeveel je nodig gaat hebben van die resource.

• Denk ook om het design die je gebruikt, als je een farm hebt met een heleboel pistons die je gewassen automatisch breken, kan je het dan niet zo maken dat de pistons één om één worden geactiveerd? Kan je slijmblokken gebruiken zodat je maar één piston en één observer nodig hebt voor elke 12 planten in plaats van één per plant? Minimaliseer hoeveel redstone tegelijkertijd bezig is.

• Maak je machines zo dat ze uit staan zolang ze niet gebruikt worden.

• Als je een minecart met een kist/hopper(trechter) of items te vervoeren, zorg ervoor dat ze automatisch stil komen te staan als er geen items te vervoeren zijn.

• Je kan de minecart zo instellen om alleen na een oogst alles op te halen en bij een auto-smelter hoeven de minecarts ook niet constant de fornuizen te vullen als er niks is om te smelten. • Redstone klokken hoeven ook zelden de hele tijd aan te staan. Bijvoorbeeld, een dropper die items in de lava gooit kan zo gemaakt worden dat die pas geactiveerd wordt zodra er items in de dropper zit en niet als die leeg is..